Ny koordinator Lisbeth Wejdemann, for de frivillige på Hospice Søholm

Fra årsskiftet bliver frivillig Lisbeth Wejdemann også koordinator for de øvrige frivillige. Lisbeth er ganske godt kendt i huset, idet hun har været frivillig der i flere år. Vi har stillet hende et par spørgsmål om, hvad hun tænker om fremtiden som frivilligkoordinator.

”Det er en stor opgave at være der for de frivillige, at kunne støtte dem og give dem omsorg, når der er behov for det”, fortæller Lisbeth. ”Der er samtidig nogle etiske regler, som gælder for hele Hospice Søholm, som skal overholdes. For mig er det vigtigt at fremme og værne om den fantastiske og gode stemning, der hersker på Hospice Søholm, og som gør det meningsfuldt og rart at være frivillig på hospice. Jeg håber virkelig de frivillige vil mærke, jeg er der for DEM”.

Lisbeth ser frem til  samarbejdet med den nye hospicechef, som tiltræder første december, og sammen med hende udvikle det videre  frivillige arbejde.

Hun fortsætter: ”Vi har haft et rigtig godt og frugtbart møde med bestyrelsen i Støtteforeningen tidligere på måneden og jeg tror vi kan blive gode sparringspartnere for hinanden. Vi afholder allerede nu musikarrangementer med forskellige kunstnere og støtteforeningen står jo også for flere arrangementer i løbet af året”, siger Lisbeth og fortsætter: ”Lige nu glæder jeg mig til at besøge hver enkelt frivillig på en vagt for at få en snak om hvordan hun/han trives som frivillig”.