Lil Olesen fortæller om Kræftrådgivningens tilbud efter generalforsamlingen

Jeg hedder Lil Kirkegaard Olesen og er ansat som rådgiver i Kræftrådgivningen Aarhus fra den 1.april 2022.

Min faglige baggrund er, at jeg har været sygeplejerske i mange år. I de mange år har jeg arbejdet og været tæt på kræftpatienter både i sengeafdelinger, i det ambulante, på hospice og i Enhed for Lindrende Behandling.

Mine funktioner har været mangfoldige, jeg har arbejdet som sygeplejerske i forskellige afdelinger og mødt både børn, unge, voksne, ældre mennesker med kræft, deres pårørende og også efterlevende.

Jeg har arbejdet på Hospice Søholm og i en lang periode været udviklingssygeplejerske der. Der har jeg arbejdet med uddannelse, undervisning og udvikling inden for det palliative felt.

I en årrække har jeg fungeret som leder i en klinik og et behandlingsafsnit for kræftpatienter.

Jeg startede i Kræftrådgivningen den 1.april 2023. Jeg er meget glad for mit arbejde, og oplever at jeg her kan bruge de mange års erfaringer fra de mange år, hvor jeg har mødt kræftpatienter i de forskellige funktioner jeg har haft.

I rådgivningen møder jeg mange forskellige mennesker, der kommer i huset, fordi de gerne vil have hjælp til det, som er svært for dem i den livssituation, de står i.

Det som vi i kræftrådgivning kan tilbyde, kommer jeg og fortæller om den 15.05.24 efter generalforsamlingen.